Dolnośląskie targi tatuażu odbyły się w weekend 5 i 6 marca 2022 roku we wrocławskiej Hali Stulecia, przy ulicy Wystawowej 1. Na odwiedzających czekało 3000 m2 stoisk do tatuażu i piercingu. W ramach jednej wejściówki można było uczestniczyć także w pierwszej edycji Kustomhead organizowanej przez Kustom Konwent, na którym podziwiać można było wystawę zabytkowych, amerykańskich samochodów, customowych rowerów oraz motocykli.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się konkursy na najlepsze tatuaże, do których zgłoszono aż 200 prac – stworzonych w trakcie oraz przed konwencją. Jury w składzie Joanna Fąferko, Paweł Reduch oraz Paweł Hetzig przyznało 33 nagrody.

Na konwencie można było spotkać m.in. artystów pinstriping, aerograf, hand lettering; zakupić płyty winylowe, ręcznie wykonaną biżuterię, olejki CBD, kolczyki, ubrania vintage, porozmawiać z PinUp girls, ostrzyc się w męskiej strefie u Pana Eleganta oraz posłuchać muzyki na żywo: Rock’n’Roll Dj Guitar Mafia, Psycho Beets, The Harpagans, Blueberry Hill, Burnin’ Hearts, Tester Gier, Lipali i O.S.T.R. Wydarzenie poprowadził Łukasz Lorenc – dziennikarz Polskiego Radia Wrocław, prowadzący autorskie audycje w Radio RAM.

Dodatkowo LoveInk zorganizował drugą edycję konkursu “LoveInk Future Stars” – który ma na celu wyłapywanie utalentowanych artystów, którzy nie przebili się jeszcze w branży. Na zwycięzcę czekała roczna umowa w Pro Team LoveInk, a także wyjazd na jeden z największych konwentów tatuażowych w Europie, a tym samym możliwość pracy pod marką organizatora konkursu. W ramach pierwszej edycji z 2020 roku wyłoniony zwycięzca Daniel “Ozzy” Paprota – na Brussels Tattoo Convention zdobył III miejsce w kategorii “Najlepszy tatuaż niedzieli”, co oznacza, że komisja odznaczyła się słuszną intuicją co do talentu adepta sztuki tatuażu. W tym roku w jury zasiedli: Paweł Bubiak (właściciel marki) oraz znakomici artyści Massimiliano „PennyBoy” Pennella i James Artink. Zwycięzcą tegorocznej edycji został Johny Thunder.

Ponadto początkujący tatuatorzy oraz początkujący “tatuujący się” mogli skorzystać z prelekcji prowadzonych przez Laurę “CandyInk” Konieczny, która zajmuje się sztuką nakłuwania skóry od 9 lat i jest właścicielką studio Ink.fluence. Seminaria odbyły się w blokach tematycznych:
„Kilka prostych sztuczek, które uchronią Cię przed wpadnięciem w gniazdo szerszeni. Co musisz wiedzieć przed swoim pierwszym tatuażem?”
„Jak stawiać pierwsze kroki, aby nie przewrócić się o własne sznurówki. Krótka prelekcja dla adeptów sztuki tatuażu.”

Mocy atrakcji nie było końca. Imprezę uświetnił swoim występem: Aerial Crew Wrocław (szkoła akrobatyki powietrznej) i Crate of Wax (grupa taneczna) ze swoim breakdance show. Dzieciaki (i nie tylko!) mogli pobawić się w strefie gier oraz wykonać swój pierwszy w życiu tatuaż na bananie – w ramach boxu Banana Ink.

Odwiedzający mogli porozmawiać z ulubionymi artystami, zgarnąć wlepy, słodycze, próbki produktów do pielęgnacji dziar, przejrzeć portfolio tatuatorów, zakupić printy, koszulki, a nawet pachnące kule do kąpieli. Swoje stoisko wystawiła także Ekostraż, działająca na rzecz pomocy zwierzętom oraz Dead Art Poland, którzy szokowali (a może właśnie zachwycali?) widzów szkieletami m.in. gadów, płazów, nietoperzy, motylami, skorpionami.

Abart Bodypainting proponowali tatuaże tymczasowe, a producenci produktów do pielęgnacji dziar oferowali swoje specyfiki (m.in. Neba, LoveInk, Ink Tabu). Nie mogło także zabraknąć polskiego producenta i dystrybutora sprzętu do tatuowania – Ars Tattoo. I co najważniejsze, u niektórych artystów można było się wytatuować/przekłuć umawiając się na konkretną godzinę w dniu imprezy. Dla odważnych była opcja tatuażu w ciemno, losując wzór z automatu w boxie Nautilus Tattoo Studio Wrocław.


Wrocław Tattoo Show & Kustomhead 2022 w liczbach:
27 500 PLN zebranych wspólnie z Kustomhead dla Ukrainy
6 000 uczestników
70 wystawców Wrocław Tattoo Show
130 artystów Wrocław Tattoo Show
35 wystawców Kustomhead
40 samochodów Kustomhead
25 motocykli Kustomhead
20 rowerów Kustomhead
41 różnych miast z których przyjechali wystawcy
34 uczestników akcji „Masz Tatuaż? Oddaj Krew!”
11700 ml pobranej krwi w ramach akcji „Masz Tatuaż? Oddaj Krew!”
31 nagrodzonych prac tattoo
11 kategorii konkursowych tattoo
200 zgłoszonych tatuaży
7 koncertów
4 prelekcje Candy Ink

Foto by Gosia Her